I vår boendeapp kan du som hyresgäst ta emot viktig information, se och betala din hyra, ta del av förmånliga erbjudanden och beställa tillval. Vi erbjuder exempelvis konkurrenskraftig hemförsäkring och förnyelsebar hushållsel till dig via våra samarbetspartners. Det tillkommer fler funktioner i framtiden.

Som ett steg mot ett mer hållbart arbetssätt slutar vi med pappersavier från och med den 1 mars 2021, vilket innebär att du behöver ladda ned boendeappen för att ta emot dina hyresavier.

Till alla våra nya hyresgäster: Information kommer gå ut lokalt till er när ni har möjlighet att ladda ner boendeappen!

Om du inte har en tillgång till en smartphone är ett alternativ att teckna autogiro för din hyresinbetalning, blankett finns här.

Instruktion för att ladda ner och logga in:

Steg 1. Sök på Boendeappen Avy och ladda ner appen från App Store eller Google Play

Steg 2. Första gången du öppnar appen möts du av Avy:s generella startskärm

Steg 3. Klicka på Logga in med BankID och identifiera dig mot Avy–Boendeappen (du kan numera även logga in med SMS-kod)

Steg 4. Registrering sker med hjälp av e-postadress och telefonnummer

Steg 5. Godkänn Avy:s användarvillkor och integritetspolicy

Steg 6. Klart! App-ikonen kommer bytas till SBB:s logga

Vid framtida inloggningar kommer SBB:s startsida att visas istället för Avy:s generella.

Avy:s kundsupport för boendeappen nås genom att skicka ett mejl till [email protected]. Kundsupporten är bemannad vardagar mellan klockan 08:00-17:00.

Generell information:

  • För att kunna ladda ner och använda boendeappen behöver man ha en smartphone samt Mobilt BankID (svenskt personnummer) eller registrera ditt telefonnummer hos Avy för SMS-kod
  • Juridiska personer eller företag har inte möjlighet att logga in
  • Appen finns på svenska och engelska
  • Om fler personer  står på kontraktet för en lägenhet så kan samtliga logga in i boendeappen
  • Användare kan endast se avier för det/de kontrakt man är skriven på
  • Avier går inte att delbetala i appen det vill säga att det inte går att ändra belopp att betala
  • Endast boende hos SBB har tillgång till appen